28.1.2014

Long time no see !

Ajattelin nyt elvyttää tän blogin vaikka vaan tän matkan takia :D Eli siis eilen lähettiin meiän koulun Heidin kanssa Ljubljanaan, Sloveniaan työssäoppimaan kuurojen kouluun :) Reissu kestää 6 viikkoa ja se sisältää myös hiihtolomaviikon, jollon se koulu on kiinni ja me saadaan täällä sitten lomailla viikko ja lähtee vaikka reissailemaan keski-eurooppaan :)Saa nähdä !
1. Päivä
Lento lähti aamulla Helsingistä 6:30 ja vaihto oli Münchenissä. Perillä täällä Ljubljanassa oltiin 12:30 ja meidän tuutori tuli hakemaan meitä lentoasemalta ja vei meidät kauppaan hakemaan perus ruokakamoja ja sitten näytti meille meiän työpaikan ja meiän kämpän. Sen jälkeen heitti meiät Ljubljanan (pieneen) keskustaan :) Siellä kierreltiin hetki ja mentiin syömään sairaan hyvään cafe Romeoon jossa oli ihan älyttömän hyvä ja halpa ruoka ! Heidi otti katkarapu-tortillan ja meitsi söi katkarapu quasadillan vai mikä onkaan xd Mun annos maksoi vaan 8€ ! Sitten käveltiin kämpille nukkumaan. Illalla lukittiin vielä ittemme sisään tänne asuntoon :))

2. Päivä
Meillä alkoi työt klo 10 ja matkaa täältä kämpiltä on 2km sinne koululle, mutta tuhlattiin siihen matkaan sitten tunti koska eksyttiin :D Lopulta kun päästiin perille niin oltiin 30min myöhässä mut se oli onneks ihan okei koska siellä koululla se meiän ohjaaja oli tosi sellanen lepsu ja sellanen että "tehkää mitä tykkäätte koska tykkäätte, täähän on teille lomaa !" Oli tosi mielenkiintonen ja outo päivä :D Toivottavasti pääsee kohta perille sen koulun toiminnasta ! Koulun jälkeen lähettiin BTC-ostoskeskukseen noin 5-6km päähän. Tilattiin taksi ja täällä Sloveniassa takseissa ei ole mitään alotusmaksuja ja koko matka maksoi meiltä kahdelta vaan 6€ ! Shoppailtiin siellä varmaan 5 tuntia ja mukaan tarttu 2 paitaa, sukkia ja laukku :) Käytiin myös ruokakaupassa ja haettiin vieläkin lisää safkaa :D Täällä on ihan sairaan hyvät valikoimat kaupoissa !! Mukaan lähtis vaikka mitä hyvää. Se oli shokki että täältä ei saa rasvatonta maitoa.....Kevyin maito on 1,5% mut kyllä siihen tottuu :) Tänään aamulla keitettiin myös ekaa kertaa kahvia sellasella ihmeellisellä espresso-kannulla mihin tungetaan se vesi ja purut ja laitetaan hellalle :D Onneks on YouTube joka antaa kaikesta hyviä ohjevideoita :) Äsken myös lukittiin ittemme toiseen kertaan sisälle :) Nyt ehkä tajuttiin miten toi ovi ja lukko toimii :) En oikeen keksi mitään muuta kerrottavaa :D Yritän laittaa paljon kuvia koska mulla on nyt uus puhelin Nokia Lumia 1020 missä on se hyvä kamera ni se kulkee aina mukana :)
ps. en jaksa taistella noiden kuvien kanssa ku flickrille on tapahtunu jotain ja argh en saa noita kuvia isoiks ja hyvin ja kaikkea ni läiskäsin ne vaan nyt tolla bloggerin omalla kuvasysteemillä ja ärrmurr nyt muistan miks lopetin koko bloggaamisen !